OFLAJN / TAMARA KUČAN / RECENZIJA

Došao je taj period godine kada blog treba ponovo da proradi - jesen i novi roman Tamare Kučan. Mislim da sada iz prethodnih postova već svi znate ko je Tamara i koliko je moje obožavanje prema njenom stvaralaštvu. Recenzije svih prethodnih Tamarinih knjiga možete pronaći listajući blog, a sada je pred vama prikaz njenog najnovijeg, trinaestog romana - OFLAJN.

OSNOVNI PODACI O KNJIZI

• Naslov: Oflajn (life update: potpuno drugačija devojčica)
  • Autorka: Tamara Kučan
  • Izdavač: Urban Art
  • Godina izdanja: 2020.
  • Povez: mek
  • Pismo: latinica
  • Broj strana: 536

Naslovnica: Miomir Milić

RECENZIJA

Nakon tri godine i završene sajber-krimi trilogije koju čine romani Profajler, Bivirgata i 11:12, na red dolazi autorkina trinaesta knjiga - Oflajn, roman posle koga ćete poželeti da se ulogujete u sopstveni životOvaj roman je početak nove priče i (za sada) se može čitati zasebno i odvojeno od svih ostalih Tamarinih romana jer se ne pojavljuje ni jedan junak iz prethodnih knjiga, niti se spominje kroz neki vremenski okvir. Radnja romana je smeštena u 2019. godinu zbog celokupne situacije sa korona virusom koja bi onemogućila odvijanje radnje u ovoj godini jer poznato je da Tamarine knjige idu "u korak sa vremenom".

Radnja: Oflajn je roman koji donosi priču o ženi spremnoj na sve, zaista na sve, zarad slave i uspeha na internetu. Iris Marković je mlada jutjuberka koja je za vrlo kratko vreme postigla veliki uspeh u svom poslu, a na koji način, uz čiju pomoć i kojom strategijom saznaćete u romanu. Kada jednog dana policija, sa inspektorima Milovanovićem i Pavlovićem na čelu, pronađe njeno beživotno telo u vili na Senjaku, tada počinje da se odvija klupko tajni Irisine prošlosti.
Da li je ubijena? Da li se ubila? Da li je cenu slave skupo platila? Da li je policija sposobna da reši ovaj slučaj ili su umovi insprektora zaslepljeni nelogičnostima i sopstvenim demonima prošlosti? Ko je Iris, da li samo obična devojka iz šou biznisa ili je njen život mnogo složeniji nego što prikazuje internet? Da li se rešenje slučaja krije onlajn ili oflajn? Da li je život onlajn ili oflajn neka su od pitanja na koja nam Tamara i Iris odgovaraju u ovom romanu.

Utisak: Objavivši Oflajn, autorka je izjavila da će čitaoci po prvi put posle završene knjige ostati nemi, a ne uplakani. I to i jeste tako iz mnogo razloga. Jedan od njih je forma. Ovaj roman ima potpuno drugačiju formu u odnosu na sve prethodne romane jer smrt je ovoga puta na početku kao glavni putokaz romana. Drugo, stvorivši lik Iris Marković, Tamara je ispunila želju mnogim čitaocima. Iris je potpuno drugačija žena (što se može zaključiti iz podnaslova romana) od svih. Može se reći da je miks prethodnih junakinja, ali je njena ličnost u suštini mnogo mračnija i kompleksnija. Iris će vas kroz roman provesti poput rolerkostera. Mnogo puta ćete pomisliti da će vam doći kraj, da će se voz otkačiti, međutim ipak ćete preživeti. Zavolećete tu vožnju, ali će vam biti isuviše muka nakon nje. Da, to je krajnji utisak, kontradiktornost, a vrlo lako ste mogli da prelomite kojoj strani pripadate kada je reč o najpoznatijim autorkinim romanima poput Indiga, Peščanog sata, Profajlera, 11:12... Pored Iris, tu su i novi policijski inspektori. Potpuno različiti, a tako bliski. Koja je tajna njihovog prijateljstva i da li se suprotnosti zaista privlače?
Ovaj roman vas neće naučiti kako funkcioniše algoritam društvenih mreža jer je to zapravo vrlo jednostavno, dovoljno je samo biti Iris, ali će vas naučiti mnogo važnijem algoritmu - algoritam srećnog života i koja je njegova prva i glavna karika.
Važno je spomenuti i koricu romana koja je takođe nešto novo. Po prvi put dominira braon boja, tu je ponovo novi font i filmska fotografija.

KAKO DO KNJIGE I VAŽNI LINKOVI

Trenutno, Oflajn sa potpisom autorke možete nabaviti samo preko Tamarinog sajta i to preko linka https://www.tamarakucan.com/shop/oflajn/ , a uskoro i u svim snabdevenijim Delfi, Laguna i Vulkan knjižarama širom Srbije. Od 16. novembra počinje i Urban Art onlajn sajam knjiga kada ćete pored svega moći i novi Tamarin roman da nabavite po akcijskoj ceni.

Pratite Tamaru Kučan na društvenim mrežama - Facebook: Tamara Kučan, Instagram: @tamarakucan, Twitter: @kucanka, YouTube: Tamara Kucan, a zapratite i njenu izdavačku kuću Urban Art, u čijem su izdanju svi njeni romani, kako bi bili obavešteni o svim novitetima i akcijama koje sprema - Facebook: Izdavačka kuća Urban Art, Instagram: @ik_urbanart.