Recenzija knjige "Čitav svet na leđima"

Autor knjige: Dženifer Niven (Poznata je po omladinskoj knjizi "Na posebna te vodim mesta".)
Godina objavljivanja knjige: 2016
Zemlja porekla knjige: Sjedinjene Američke Države (SAD)
Srpski izdavač knjige: Urban Reads
Srpska naslovnica:

Recenzija knjige
"Čitav svet na leđima" je izuzetno emotivna i realna knjiga, to jest napisana je tako da nije ulepšana i iskarikirana kao pojedine omladinske knjige u kojima je sve bajno, a tako je napisana iz razloga zato što teme koje se kroz nju provlače zaslužuju da budu realno opisane. Teme koje prate ovu knjigu su danas izuzetno poznate i gotovo se stalno o njima priča, a one su vršnjačko psihičko nasilje, predrasude i diskriminacija.
Dženifer Niven je kreirala dva potpuno karekterno različita lika, Libi Straut i Džeka Mezelina.
Libi Straut, kojoj je kao maloj umrla majka, je emotivna i osetljiva duša koju niko ne podnosi i svi je omalovažavaju zbog njenog fizičkog izgleda. Naime, Libi je bila najdeblja tinejdžerka Sjedinjenih Američkih Država jer je imala 296 kilograma. Ona je tu silnu kilažu, uz veliku dozu volje i truda, uspela da skine, a čak i nakon toga je bila ismevana od strane svojih vršnjaka. Time je Dženifer Niven objasnila kako se današnja omladina ponaša, objasnila je da je ona surova i da velika većina nje gleda čoveka samo fizički, a da pritom ni ne razmišlja koliko je on zapravo plemenit, kao što je Libi plemenita.
Nasuprot Libi je Džek Mezelin, druželjubiv, komunikativan, šarmantan, momak koga svi poznaju i žele u svakom društvu, ali ono što niko ne zna jeste Džekova velika tajna. Džek pati od prozopagnozije, bolesti koja uzrokuje da čovek ne može da zapamti lica. Tako Džeku sopstvena porodica i prijatelji postaju potpuni stranci čim sa njih skloni pogled.
Kada se upoznaju u školi, Libi i Džek će se zbližiti, toliko da će postati ljubavni par. To će Libi vratiti samopouzdanje i učiniće je otpornom na sve opaske njenih vršnjaka, što će dalje podrazumevati da će ona slobodno koračati kroz svoj život ne obraćajući pažnju na tuđa mišljenja. Jednostavno će skinuti surov svet sa svojih leđa. Džek će biti  srećan zato što će pronaći devojku kao što je Libi. Iako je buckasta, njemu to neće smetati, već ćemu laskati zato što će imati nešto drugačije no što svi imaju i biće srećan zato što će mu ona biti prva osoba kojoj će moći da upamti lik. U početku će pamtiti njenu buckost, ali će vremenom njegov mozak upamtiti celokupan lik savršeno nesavršene Libi Straut.

Knjigu možete naručiti OVDE.