Na posebna te vodim mesta - SASTAV IZ SRPSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI ZA TREĆI RAZRED SREDNJE ŠKOLE

"Hej ti čoveče, gospodaru zemlje ove, plode ljudske ljubavi, gde si to dospeo? Zašto si to sebi učinio? Zašto si se lišio lepote? Zašto si se lišio slobode? Šta te je to nateralo da vežeš sopstvene ruke, zaključaš sva vrata i baciš ključeve? Zašto si dospeo na takvo mesto? Potraži pomoć, slobodno, ne boj se, pomoći ću ti, daću ti ključeve koji će te odvesti na neka posebna mesta, drugačija od ovih gde si sada; lepša, šarenija, veselija, življa! Ali znaj jedno, povešću te samo ako si spreman da se pokažeš u pravom licu, ako se ne plašiš sebe, ako želiš da živiš pravi život, ako i samo ako si spreman da mi veruješ i da se prepustiš sebi samom, da odbaciš sve stege, da otvoriš svoju dušu.
Takva su posebna mesta na koja te vodim, to je njihova najveća čar, čar nepoznatog. Ta mesta su oličenje tebe samog. Ako si pozitivan i preokupiran dobrim, svideće ti se, ali za tebe tako ciničnog, uplašenog i zarobljenog mogu biti veoma neprijatno iskustvo, ne zbog toga što ćeš biti povređen, toga na takvim mestima nema, već zato što ćeš biti isuviše zbunjen, vezan, okovan društvom sa svim njegovim normama. Zato je važno da me saslušaš, možda i shvatiš o čemu ti govorim, možda otvoriš oči, barem malo...
Mesta na koja te vodim su potpuno drugačija od ovih na kojima jesi. To su predeli u kojima vladaju ljubav i poštovanje, gde nije sramota pogrešiti, nemati, izgubiti, biti drugačiji od ostalih, gde nije opasno potražiti pomoć, zaplakati, pasti, pa ponovo ustati. Mesta sazdana od harmonije, isuviše realna, ali preokupirana dobrim da realnost kao gorka ne postoji, i najvažnije, mesta u kojima se cene rad i trud, gde pravda igra glavnu ulogu, gde prave životne i moralne vrednosti oslikavaju suštinu svega. Zbog toga sam ti rekao da moraš da budeš spreman da se prepustiš jer jedino ćeš tako uživati. Znam te. Znam da u dubini duše nisi loš, čoveče nastao si iz ljubavi, ali si sada previše izranjavan da bi mogao da budeš dobar. Nije ti lako, rane te peku, osećam to, empatija, ali pokušaj barem na tren da me pogledaš, ne plaši se da mi pružiš ruku, neću te povrediti, jer mi to savest ne dozvoljava, ne dozvoljava mi da povredim nekadašnjeg sebe. Veruj mi, molim te! Sve sam ti rekao...Nema razloga da mi okrećeš leđa.
Poslušaj me čoveče, kreni mojim stopama u neka bolja vremena, na neka bolja mesta. Zapitaj se šta imaš trenutno, a šta možeš dobiti. Da li si stvarno tolika kukavica da ne želiš da se promeniš, da promeniš svoje crne stavove. Razmisli još jednom. Velike promene ne dolaze same od sebe. Da bi promenio svet u neko bolje, posebno mesto moraš prvo promeniti sebe, pretočiti u svoju svest sve ono što posebna mesta čini takvim.
Da li me sada razumeš!? Svet kao posebno mesto na koje te vodim si ti, otvoren prema sebi, srećan što si živ, što dišeš i imaš pravo na izbor i slobodu, opušten, tolerantan, spreman da pomogneš, spreman da živiš! Voli iskreno i bićeš voljen, ne udaraj i nećeš biti ranjen, ne budi nečovek i ni jedna vrata ti neće biti zaključana."

Sastav je ocenjen najvišom ocenom, tako da ako vam pisanje nije jača strana, slobodno se poslužite. I da, život jeste lep ako ga lepim doživljavate, ako tu lepotu gajite u sebi. Nadam se da će vam ovo biti od pomoći...

Коментари

Популарни постови са овог блога

Sastav za pismeni zadatak iz srpskog jezika i književnosti za prvi razred srednje škole

Sastav iz srpskog jezika i književnosti za prvi razred srednje škole na temu "Moji rani jadi"

Sastav za pismeni zadatak iz srpskog jezika i književnosti za drugi razred srednje škole na temu "Most na Žepi - priča o licu i naličju ljudske slave i moći"